Shutterstock oszukał swych partnerów

Oszustwo Shutterstock Program partnerski (afiliacyjny) to system, w którym uczestnicy tego systemu (afilianci) całkowicie za darmo promują, reklamują w internecie daną usługę bądź serwis, którego ten program partnerski dotyczy.

Uczestnicy programu partnerskiego jednak nie są wolontariuszami, nie są to ludzie posiadający zbyt dużo wolnego czasu. Promują program partnerski, gdyż oczekują, że w przyszłości im się to opłaci, nie otrzymują oni wynagrodzenia bezpośrednio za same akcje promocyjne, jednak jeżeli ich działania poskutkują rejestracją użytkownika a następnie użytkownik ten wygeneruje dochód dla serwisu - otrzymają należną im część zysku.

Warto w tym momencie zaznaczyć, że wynagrodzenie w programie partnerskim zawsze wypłaca serwis internetowy, nigdy nie dopłaca to tego użytkownik! Po rejestracji z linku partnerskiego użytkownicy posiadają te same prawa i ceny co pozostali!

Szczegóły procentowego podziału zysku (revenue share) pomiędzy serwisem a afiliantem zależą od zapisów w regulaminie programu partnerskiego.

Program partnerski Shutterstock

Shutterstock, tak samo jak i pozostałe banki zdjęć, posiada program partnerski, w którym dzieli się ze swoimi partnerami afiliacyjnymi zyskami przez nich wygenerowanymi. Sam uczestniczę w tym programie i dzięki temu mogę połączyć przyjemne z pożytecznym - na stronach dabble.pl dostarczam internautom informacje a jeżeli okażą się one na tyle przydatne, że fotograf zdecyduje się na rejestracją w banku zdjęć, to otrzymam prowizję od zarobionych przez niego dla stocka pieniędzy.

Kilka lat temu rejestrując się w programie partnerskim Shutterstock zawarłem umowę mówiącą o tym, że otrzymam wynagrodzenie w wysokości $0.03 od każdego sprzedanego zdjęcia fotografa, który zarejestruje się w serwisie z mojej strony a wynagrodzenie to będę otrzymywał tak długo, jak długo zdjęcia fotografa będą się sprzedawały w Shutterstock.

Oszustwo Shutterstock

Wielkie było moje zdziwienie, gdy przeczytałem dzisiaj wiadomość od Shutterstock, w której informuje mnie, że regulamin programu partnerskiego zmienia się z dniem 28 lutego 2013 i od tego czasu wynagrodzenia za sprzedaże poleconych fotografów będą wypłacane jedynie przez 2 lata od rejestracji.

Dodatkowo prawo zadziała wstecz i od tego dnia nie będą wypłacane prowizje za fotografów, których poleciłem w przeszłości dalszej niż 2 lata od danej chwili. Czyli mamy rok 2013, zacząłem promować Shutterstock w roku 2007, więc 4 lata pracy idą do kosza.

Ktoś może pomyśleć: "przecież i tak miałbyś banery Shutterstock, bo masz banery wszystkich banków zdjęć". Owszem, jednak to zawsze Shutterstock jest na pierwszym miejscu - inwestowałem w niego, gdyż jego warunki (długofalowe zyski) najbardziej mi pasowały, gdybym wiedział, że zostanę oszukany, prawdopodobnie wybrałbym inny bank zdjęć do głównego promowania.

Oczywiście Shutterstock ma prawo w każdym momencie modyfikować swój regulamin, jednak zmiany powinny obejmować jedynie zwerbowanych fotografów od daty wprowadzenia zmian a nie tych, którzy byli polecani na zupełnie innych zasadach.

Dear Marcin,

You are receiving this email because you have referred one or more contributors to Shutterstock. We'd like to make you aware of two upcoming changes to the referral program. The goal of these changes is to bring a wider variety of new contributors and content to our site.

To start, we're going to raise payouts from $0.03 to $0.04 cents per referred download. We’re also going to update the term so that payouts will be earned for the first two years that a referred contributor is active on our site. These changes will become effective as of February 28, 2013 and will affect contributors you have referred in the past, as well as those you refer in the future. There will be no changes to the footage referral program at this time.

If you haven't referred contributors recently or wish to generate more revenue, we encourage you to consider referrals as a simple way to boost your earnings.

If you have any questions, please contact us at submit@shutterstock.com.

Best Regards,
The Shutterstock Team

Posunięcie to zwykłe oszustwo, przez lata Shutterstock był najlepiej promowanym bankiem zdjęć z uwagi na korzystne zasady programu partnerskiemu, między innymi dzięki temu cieszy się ciągle bardzo dużym powodzeniem. W tej chwili szefostwo musiało stwierdzić "wystarczy nam tej promocji, zgarnęliśmy już tylu fotografów, że i bez tego damy sobie radę" i kopnęło webmasterów w cztery litery. Dodatkowo sprytnie minimalizują swoje koszty, gdyż początkujący fotograf stockowy nie od razu zbuduje silne portfolio, to zabiera czas, pierwszy rok się uczy i rozkręca, w drugim roku sprzedaje coraz więcej zdjęć... a w kolejnym, kiedy osiągnie masę krytyczną, już nie będzie przynosił afiliantom dochodu.

Parafrazując klasyka "...za darmo pieniądze biorą, moje pieniądze... piiip... oszukali mnie banda złodzieji decydentów..." ;-)

Nowy Model Agencji Stockowej według banku zdjęć Pixmac

Kategorie: Banki zdjęćZdjęcia

Pixmac Wszystko zaczęło się przed dekadą, gdy miłość do fotografii połączono z odpowiedzią na codzienne potrzeby projektantów, grafików, designerów i twórców reklamy.

Zespół iStock’a dał początek najlepiej zorganizowanej społeczności fotograficznej. W czasie tego początkowego boomu nastąpiła prawdziwa rewolucja w biznesie fotograficznym. Wkrótce jednak okazało się niestety, że równocześnie zdegradowała ona rolę fotografa z mistrza sztuki do niemal niewolnika agencji stockowej.

Twórcy są partnerami

Wiele rzeczy może nie podobać się autorom przesyłającym obrazy do agencji stockowych, a jedną z najpoważniejszych jest na pewno niska prowizja od sprzedaży. Bank zdjęć Pixmac zdecydował się zagwarantować 30% prowizji i minimum $0.25 (uprzednio $0.10) od sprzedaży na zawsze. Po przekroczeniu 200$ wypłaconej prowizji, jej poziom wzrasta do 40%. Podnoszą również poziom cen Licencji Rozszerzonej ze stałych $30 do elastycznych $40-$120.

Od dziś na zawsze minimalna kwota prowizji dla fotografa/grafika będzie gwarantowana. Pixmac usuwa też wszelkie ograniczenia związane z wyłącznością na przesyłane obrazy.

Nowe szaty Shuterstock'a

Kategorie: AktualnościShutterStock

Już nie będzie widać jacpotów, czyli trzech pod rząd sprzedanych, takich samych zdjęć. Nowy design zagościł od niedawna na Shutterstocku. Właściwie to nic jakoś mocno funkcjonalnego, czy ulepszonego nie znalazłem. Najbardziej rzuca się w oczy szkic mapy świata z miniaturkami ostatnio sprzedanych zdjęć (kropką oznaczone gdzie się sprzedało). Niby fajna sprawa, ale jak dla mnie mało czytelna i raczej również mało potrzebna. Zdjęcia i tak wyświetlają się jedno na drugim, w postaci animacji, co zaburza nieco czytelność obrazu.

Do tego mamy na głównej stronie dwa wykresy sprzedawalności zdjęć, sumowanych tygodniowo, więc też jest to raczej mało użyteczne, z uwagi na rozlicznie miesięczne.

Podsumowując – wg mnie bardziej funkcjonalny i czytelny był stary design. Bez zbędnych wodotrysków pokazywał bowiem najważniejsze, interesujące sprzedającego informacje. Czasy mamy jednak „obrazkowo-tabloidowe”, więc nie ma się co dziwić, że i Shutterstock poszedł tym tropem.

Z drugiej strony może to jednak kwestia przyzwyczajenia, a i prawdą jest, że na zimę człowiek jakiś taki marudniejszy się staje...

Nowe szaty Shuterstock'a

Pełnoklatkowa matryca CCD Kodaka

Kategorie: Sprzęt

29 Mpix (6600×4408 pikseli) przy wielkości 36.17×24.11 mm w technologii CCD – takie parametry ma mieć nowy sensor Kodaka o nazwie KAI-29050.

Matryca ma działać z prędkością sczytywania danych na poziomie 4kl/s. Producent chwali się zastosowaniem technologii KODAK TRUESENSE Color Filter Pattern (cokolwiek to znaczy, brzmi nieźle :)) i elektronicznej migawki.

Kodak informuje o przeznaczeniu nowych sensorów raczej do celów przemysłowych, niż konsumenckich. Mimo to w internecie już trwają dyskusje i spekulacje na ten temat – czyli w jakim aparacie spotkamy nową matrycę.M

Pełnoklatkowa matryca CCD Kodaka

Przeczytaj pełną informację (w języku angielskim).

Jeszcze mniejszy Lumix

Kategorie: PanasonicSprzęt

Jeszcze mniejszy Lumix - Panasonic Lumix GF2 Panasonic zaprezentował jeszcze mniejszy model bezlusterkowca systemu micro 4/3 o nazwie Lumix DMC-GF2, dotykowym ekranie LCD i możliwości nagrywania filmów Full HD z dźwiękiem stereo.

Aparat raczej nie powinien zastępować modelu GF1, a być uważany za jego alternatywę.

Mniejsze rozmiary zostały wprowadzone chyba kosztem ergonomii, pokrętła bowiem zastąpił dotykowy LCD. Piszę „chyba”, bo może się okazać, że to świetne rozwiązanie. Jeśli o mnie jednak chodzi, to do takiego sposobu sterowania raczej się nie przekonam, mając równocześnie świadomość, że jak do tej pory żadne urządzenie nie przekonało mnie dotykowym ekranem.

FujiFilm FinePix X100

Kategorie: AktualnościSprzęt

Kompakt inny niż wszystkie!

FujiFilm FinePix X100 – kompakt inny niż wszystkie Oczywiście najbardziej rzucającą się w oczy rzeczą jest stylistyka.

Aparat wyglądem nawiązuje do konstrukcji sprzed wielu lat, kryje jednak we wnętrzu na wskroś nowoczesną cyfrówkę.

O wyjątkowości nowego kompaktu nie stanowi jedynie oldschoolowy design. Otóż Fuji wyposażyło swój nowy produkt w matrycę CMOS o rozdzielczości 12 MPix i rozmiarze APS-C !!!

Przy stałoogniskowym jasnym (f/2,0) obiektywie Fujinon 23mm (odpowiednik 35mm dla pełnej klatki), aparat będzie z pewnością w stanie rejestrować bardzo wysokiej jakości obrazy (jak również filmy w rozdzielczości HD 1280×720). Czułość ISO będzie można ustawiać w zakresach 200-6400 z możliwością rozszerzenia do 100 i 12800.

I nastał chaos w obozie Nikona...

Nikon D7000 ... a sprawcą jego okazał się nowy model lustrzanki o oznaczeniu D7000.

Dotychczas cztery cyferki w nazwie zarezerwowane były dla korpusów entry-level, ale nasz bohater to następca D90, któremu parametrami bliżej jednak do wyższego modelu – czyli D300s. Cóż, od dziś nic już nie będzie proste...

Co do samego aparatu, to „na papierze” wygląda naprawdę dobrze. Pewien niepokój wzbudza u mnie jedynie rozdzielczość matrycy – 16 MPx. Cóż, trzeba się jednak przyzwyczaić, że „wojna na megapiksele” trwa i biorą w niej udział właściwie wszyscy producenci.

W nowym Nikonie mamy więc do czynienia z matrycą CMOS o rozdzielczości 16,2 MPx i rozmiarze DX (crop 1,5x), która, jeśli wierzyć japońskiemu producentowi, zachowuje się bardzo dobrze na wysokich czułościach, których to zakres możemy ustawić od 100 do 6400 ISO (z możliwością rozszerzenia do 25 600 ISO).

Tajemniczy Samyang

Kategorie: AktualnościSprzęt

Tajemniczy Samyang 21 września, więc za kilka dni rozpoczynają się najważniejsze targi fotograficzne, czyli Photokina.

Wiele firm prezentuje właśnie w tym czasie swoje produkty, aby zaciekawieni fotografowie nie mogli spać po nocach przez kilka dni poprzedzających to wydarzenie, a po rozpoczęciu, pobiegli prosto do ich stoisk.

Samyang poszedł jeszcze dalej i obrał strategię tajemniczości i niedopowiedzeń, tudzież kija i marchewki. Otóż mówi, że coś pokaże, ale nie powie co. Zdradza jedynie, oczywiście w największym sekrecie, że wśród nowości będzie „zupełnie nowy, doskonały optycznie i długo wyczekiwany obiektyw, zaprojektowany do lustrzanek najpopularniejszych marek”.

Jak przyjdziesz na ich stoisko – zobaczysz, nie przyjdziesz – możesz zobaczyć na firmowej stronie internetowej, ale nie od razu. Nowości będą odkrywane stopniowo już od 13 września.

Mamy nowego Pentaxa!

Kategorie: AktualnościSprzęt

Pentax Po nowościach Nikona i Canona, Pentax pokazał następcę modelu K-x.

Korpus sprawia wrażenie dobrze przemyślanego. W swojej klasie zdaje się oferować najwięcej, w sposób najsensowniejszy.

Nie mamy tutaj do czynienia z jakąś rewolucją. Pentax pewnie wyszedł z założenia, że skoro K-x był modelem udanym, więc należy go po prostu dopracować, a zrobił to w sposób świadomy i sensowny.

Miejmy nadzieję, że wraz z pojawieniem się informacji o cenie czar nie pryśnie, choć na tym akurat polu, jak przyzwyczaił nas już do tego japoński producent, nie powinno być raczej niemiłych niespodzianek. Przyjrzyjmy się jednak bliżej nowemu produktowi.

Zacznijmy od matrycy, która mnie osobiście podoba się bardzo, wręcz wzdycham do takowej w nowym Canonie. Chodzi mi o to, że nie jest przepakowana pikselami, a dodatkowo stabilizowana. Jest to CMOS, o wielkości 23,5 mm x 15,7 mm, który ma „tylko” 12 MPx (4288 x 2848), a obsługiwany jest przez procesor Pentax PRIME II. Czułość można regulować od ISO 200 do ISO 12800 (plus dodatkowo ISO 100 i ISO 25600). Zwiększono prędkość zdjęć seryjnych do 6 kl/s (25 JPEG-ów, lub 12 RAW-ów). Aparat umożliwia również filmowanie w jakości HD (1280 x 720 pikseli, przy 24 kl/s).