Shutterstock oszukał swych partnerów

Oszustwo Shutterstock Program partnerski (afiliacyjny) to system, w którym uczestnicy tego systemu (afilianci) całkowicie za darmo promują, reklamują w internecie daną usługę bądź serwis, którego ten program partnerski dotyczy.

Uczestnicy programu partnerskiego jednak nie są wolontariuszami, nie są to ludzie posiadający zbyt dużo wolnego czasu. Promują program partnerski, gdyż oczekują, że w przyszłości im się to opłaci, nie otrzymują oni wynagrodzenia bezpośrednio za same akcje promocyjne, jednak jeżeli ich działania poskutkują rejestracją użytkownika a następnie użytkownik ten wygeneruje dochód dla serwisu - otrzymają należną im część zysku.

Warto w tym momencie zaznaczyć, że wynagrodzenie w programie partnerskim zawsze wypłaca serwis internetowy, nigdy nie dopłaca to tego użytkownik! Po rejestracji z linku partnerskiego użytkownicy posiadają te same prawa i ceny co pozostali!

Szczegóły procentowego podziału zysku (revenue share) pomiędzy serwisem a afiliantem zależą od zapisów w regulaminie programu partnerskiego.

Program partnerski Shutterstock

Shutterstock, tak samo jak i pozostałe banki zdjęć, posiada program partnerski, w którym dzieli się ze swoimi partnerami afiliacyjnymi zyskami przez nich wygenerowanymi. Sam uczestniczę w tym programie i dzięki temu mogę połączyć przyjemne z pożytecznym - na stronach dabble.pl dostarczam internautom informacje a jeżeli okażą się one na tyle przydatne, że fotograf zdecyduje się na rejestracją w banku zdjęć, to otrzymam prowizję od zarobionych przez niego dla stocka pieniędzy.

Kilka lat temu rejestrując się w programie partnerskim Shutterstock zawarłem umowę mówiącą o tym, że otrzymam wynagrodzenie w wysokości $0.03 od każdego sprzedanego zdjęcia fotografa, który zarejestruje się w serwisie z mojej strony a wynagrodzenie to będę otrzymywał tak długo, jak długo zdjęcia fotografa będą się sprzedawały w Shutterstock.

Oszustwo Shutterstock

Wielkie było moje zdziwienie, gdy przeczytałem dzisiaj wiadomość od Shutterstock, w której informuje mnie, że regulamin programu partnerskiego zmienia się z dniem 28 lutego 2013 i od tego czasu wynagrodzenia za sprzedaże poleconych fotografów będą wypłacane jedynie przez 2 lata od rejestracji.

Dodatkowo prawo zadziała wstecz i od tego dnia nie będą wypłacane prowizje za fotografów, których poleciłem w przeszłości dalszej niż 2 lata od danej chwili. Czyli mamy rok 2013, zacząłem promować Shutterstock w roku 2007, więc 4 lata pracy idą do kosza.

Ktoś może pomyśleć: "przecież i tak miałbyś banery Shutterstock, bo masz banery wszystkich banków zdjęć". Owszem, jednak to zawsze Shutterstock jest na pierwszym miejscu - inwestowałem w niego, gdyż jego warunki (długofalowe zyski) najbardziej mi pasowały, gdybym wiedział, że zostanę oszukany, prawdopodobnie wybrałbym inny bank zdjęć do głównego promowania.

Oczywiście Shutterstock ma prawo w każdym momencie modyfikować swój regulamin, jednak zmiany powinny obejmować jedynie zwerbowanych fotografów od daty wprowadzenia zmian a nie tych, którzy byli polecani na zupełnie innych zasadach.

Dear Marcin,

You are receiving this email because you have referred one or more contributors to Shutterstock. We'd like to make you aware of two upcoming changes to the referral program. The goal of these changes is to bring a wider variety of new contributors and content to our site.

To start, we're going to raise payouts from $0.03 to $0.04 cents per referred download. We’re also going to update the term so that payouts will be earned for the first two years that a referred contributor is active on our site. These changes will become effective as of February 28, 2013 and will affect contributors you have referred in the past, as well as those you refer in the future. There will be no changes to the footage referral program at this time.

If you haven't referred contributors recently or wish to generate more revenue, we encourage you to consider referrals as a simple way to boost your earnings.

If you have any questions, please contact us at submit@shutterstock.com.

Best Regards,
The Shutterstock Team

Posunięcie to zwykłe oszustwo, przez lata Shutterstock był najlepiej promowanym bankiem zdjęć z uwagi na korzystne zasady programu partnerskiemu, między innymi dzięki temu cieszy się ciągle bardzo dużym powodzeniem. W tej chwili szefostwo musiało stwierdzić "wystarczy nam tej promocji, zgarnęliśmy już tylu fotografów, że i bez tego damy sobie radę" i kopnęło webmasterów w cztery litery. Dodatkowo sprytnie minimalizują swoje koszty, gdyż początkujący fotograf stockowy nie od razu zbuduje silne portfolio, to zabiera czas, pierwszy rok się uczy i rozkręca, w drugim roku sprzedaje coraz więcej zdjęć... a w kolejnym, kiedy osiągnie masę krytyczną, już nie będzie przynosił afiliantom dochodu.

Parafrazując klasyka "...za darmo pieniądze biorą, moje pieniądze... piiip... oszukali mnie banda złodzieji decydentów..." ;-)

Dobry statyw fotograficzny

Kategorie: ArtykułyInformacjePoradySprzęt

Jak i dlaczego wybrać dobry statyw fotograficzny?

benro statyw a 257 n6 Statyw należy do jednych z najważniejszych elementów sprzętu każdego fotografa. Statyw przydaje się zarówno do zdjęć studyjnych jak i plenerowych. Otwiera przed fotografem pewne możliwości, które wcześniej były niemożliwe. Dzięki zastosowaniu statywu maksymalny czas naświetlania jest ograniczony tylko możliwościami posiadanego aparatu.

Mając statyw można pobawić się w panoramy oraz w ciekawe efekty rozmycia świateł lub innych poruszających się przedmiotów. Statyw pozwala robić zdjęcia o dłuższych czasach naświetlania, dzięki temu możemy zarówno pobawić się w artystów w plenerze fotografując poruszające się np. samochody jak i ułatwić sobie życie w studio, gdyż dłuższe czasy naświetlania pozwalają robić dobre zdjęcia przy gorszym świetle.

Kolejną zaletą statywu jest możliwość powtórzenia kadru zdjęcia. Raz ustawiony kadr można naświetlać wielokrotnie z różnymi parametrami, takie zdjęcia można wykorzystać do późniejszego połączenia w technice HDR.

Enhanced License na ShutterStock

Kategorie: Banki zdjęćShutterStockZarobkiZdjęcia

Pojedyńcze zdjęcie za 105zł ($28) to jest to!

Dzisiaj po raz pierwszy od czasu rozpoczęcia przygody mictostock'owej zdarzyła mi się sprzedaż zdjęcia na rozszerzonej licencji. Zdjęcia na licencji rozszerzonej są droższe od zwykłych Royalty Free, gdyż mogą być wykorzystane do bardzo szerokiego użytku. Zwykła licencja Royalty Free zwykle posiada ograniczenia co do liczby użyć/liczby potencjalnych odbiorców.

W przypadku gdy kupujący chce wykorzystać zdjęcie jako nadruk na koszulki w 500tys egzemplarzy lub w reklamie telewizyjnej, która dotrze do 5 milionów widzów, musi wykupić zdjęcie właśnie na licencji Enhanced License.

Podsumowanie listopad 2008 - luty 2009

Kategorie: Banki zdjęćPodsumowanieZarobki

Dolar do dolara aż zbierze się ładna sumka

Przez ostatnie miesiące praktycznie nie zajmowałem się fotografią stock'ową... no może wrzuciłem kilka wcześniej zrobionych zdjęć, ale to prawie jak nic. Po 4 miesiącach od ostatniego podsumowania czas w końcu podsumować te leniwe miesiące.

Jak widać pomimo braku upload'ow zarobki nie spadły do zera, średnia oscyluje około $45 na miesiąc. Wielu stwierdzi, że to mało... fakt, ale za nicnierobienie to i tak dobra zapłata. Tzw. bierny dochód zawsze cieszy podwójnie...

Dochody z tego czasu pochodzą zarówno ze sprzedaży zdjęć jak i z poleceń w stock'owych programach partnerskich.

Ostatnie wieści z Fotolii

Kategorie: AktualnościBanki zdjęćFotolia

Obniżki prowizji, gorsze warunki...

Fotolia Fotolia istnieje już ponad 4 lata, przez ten czas zgromadziła ponad 5 milionów wysokiej jakości fotografii oraz ponad 1 milion zarejestrowanych użytkowników. W ostatnich dniach Fotolia wprowadziła kilka ważnych zmian w swoim serwisie.

$0.5 za zaakceptowane zdjęcie bez żadnej sprzedaży

Jeżeli któreś ze zdjęć z Twojego portfolio nie zaliczyło ani jednej sprzedaży w ciągu ostatnich 24 miesięcy, to możesz przenieść je do 'Sekcji darmowych zdjęć Fotolii'. Za każde przeniesione zdjęcie Fotolia automatycznie zapłaci $0.5.

Po przeniesieniu zdjęcia w dalszym ciągu będą dostępne za kredyty na fotolia.com, jednak dodatkowo będą dostępne na darmowych platformach afiliacyjnych Fotolii.

Pliki audio/dżingle w iStockPhoto

Kategorie: AktualnościBanki zdjęćiStockPhoto

W tym tygodniu iStockPhoto uruchamia sekcję audio.

iStockPhoto Około rok temu iStockPhoto poinformowało o planach otwarcia sekcji audio. Od wtedy wszyscy zainteresowani kontrybutorzy, utalentowani audio artyści i muzycy mogli zgłaszać swoje utwory.

Do tej pory uzbierało się już niemal 10000 utworów, które niebawem będą dostępne na licencji Royalty Free w cenie już od 2 kredytów za utwór. Pliki dźwiękowe będą odpowiednio skategoryzowane a stworzona specjalnie dla nich wyszukiwarka sprawi, że znalezienie odpowiedniego dżingla będzie dziecinnie proste.

Getty Images zamyka Scoopt

Kategorie: AktualnościCiekawostkiGetty ImagesiStockPhotoMacrostock

Internetowa agencja ze zdjęciami prasowymi kończy działalność.

Scoopt Scoopt było pierwszą na świecie internetową agencją fotograficzną, która skoncentrowała się na sprzedaży zdjęć prasowych wyłącznie na licencji editorial. Każdy fotograf, nawet amator, mógł wcielić się w rolę fotoreportera, zaczaić się na gwiazdę show biznesu, sfotografować niecodzienne zjawisko lub wypadek. Wystarczyło być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie z aparatem fotograficznym.

Dzisiaj właściciel Scoopt - koncern Getty Images (który jest właścicielem m.in iStockPhoto) ogłosił, że Scoopt definitywnie zakończy działalność 6 lutego tego roku.

Shutter Count dla Canona

Kategorie: CanonCiekawostkiProgramy

Program Shutter Count zliczy liczbę zdjęć zrobionych aparatem!

Shutterstock photo camera Kupujesz aparat z drugiej ręki? Musisz wiedzieć, że życie migawki aparatu nie jest nieskończone. W zależności od modelu migawka może zrobić od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy zdjęć (wg. producentów).

Trwałość migawki popularnego ostatnio modelu Canon 40D producent ocenia na około 100.000 zdjęć. Jest to spora liczba, jednak kupując aparat na rynku wtórnym nigdy nie możesz wiedzieć, czy wcześniejszy właściciel nie był czasami profesjonalnym microstock'owcem i nie napstrykał nim wielu zdjęć. Zatem z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, ile zdjęć zostało zrobionych tym aparatem?

Wywiad z Oleg'iem Tscheltzoff

Kategorie: Banki zdjęćFotoliaInformacje

CEO Fotolii przedstawia swój bank zdjęć

Założyciel i aktualny CEO Fotolii opowiada o biznesie microstock'owym. Aktualnych oraz planowanych funkcjonalnościach Fotolii. Polecam początkującym microstock'owcom.